הפקת סרטים שיווקיים לחברות הינו תהליך מורכב ויצירתי מפני שמדובר ביצירת עולם תוכן ויזואלי מקורי הנדרש להעביר תכנים ומסרים שיווקיים כתובים. לכן תהליך הפקת סרט מורכב משלבים רבים ומוקפדים, המובילים מאחד לשני, באופן המדויק ביותר, מתוך מטרה ליצור סרט המעביר את המסרים הרצויים בצורה מושלמת אשר קולע למטרת החברה וייהפך לכלי שיווקי לכל דבר במערך השיווק וההסברה של החברה.

להלן סקירה של שלבי העבודה המרכזיים:

שלב ראשון: יצירת קונספט

זהו, למעשה, השלב הראשון שממנו כל הסרט נוצר.
שלב זה כולל פגישות בינינו לבין הלקוח לביצוע תחקיר מעמיק כדי ללימוד ולהבין את החברה ו/או המוצר.
ניפגש עם אנשי מקצוע בחברה כמו מהנדסים, אנשי שיווק ומכירות ומפתחים – נקשיב, נשאל ונתחקר.
מהלך זה מאפשר לנו לאפיין את החברה או המוצר, להבין לעומק את הנושא ובהמשך ישיר לכך,
ליצור קונספט (רעיון לתסריט), אשר יענה על דרישות הלקוח ויעביר את המסרים השיווקיים הנכונים.

 

שלב שני: כתיבת תסריט

לפני שמצלמים או יוצרים במחשב, יש לתכנן את מבנה הסרט ותוכנו.

שלב פיתוח התוכן וכתיבת התסריט הוא בין השלבים החשובים ביותר ויש לו משקל כבד על הפקת הסרט.
זהו בעצם שלב בו כל המסרים השיווקיים וכל מה שנלמד בתחקיר הופכים לסרט ויזואלי כתוב.  
בשלב זה כבר ניתן להתרשם ולהבחין כיצד ייראה הסרט, כיצד יישמע בסרט ואילו כותרות יהיו בו.

 

שלב שלישי: עריכת סרטי סקיצה

זהו השלב החשוב ביותר בהפקה.
לראשונה, כל מה שנעשה ונכתב עד עכשיו הופך לסרט אמיתי וויזואלי,
המאפשר להתרשם בדיוק כיצד יראה הסרט הסופי.

מרכיבי סרטי סקיצה:

  • עריכה וידאו גסה לשם העמדה השוטים
  • מידול גס ואנימציה ללא ירידה לפרטים וללא רנדר
  • אריזה גרפית גסה לא מלוטשת לשם העמדה
  • סאונד קרינות סקיצה ומוסיקת רקע ללא זכויות

בשלב זה אנו נערוך סקיצות לפי הצורך, עד שהלקוח מרוצה מהתוצאה ומבחינתו המסרים עוברים.
 

 שלב רביעי: עיצוב וירידה לפרטים

כעת, לאחר שהסרט סגור מבחינת העריכה הגסה ואנו יודעים בדיוק אילו תכנים ויזואליים יהיו בתוך הסרט,
נרד לפרטים הקטנים בכל החומרים הויזואליים. כלומר:

  • וידאו - הפקת ימי צילום HD:
    -בחירת לוקיישן, שחקנים וניצבים
    - בחירת מרואיינים מטעם החברה או לקוחותיה
    - צלם מקצועי
    - ציוד צילום מקצועי ייעודי לתנועות מצלמה חלקות
    - תאורה ומכשור נוסף
    - מאפרת
  • אריזה גרפית – עיצוב וליטוש האריזה הגרפית שמלווה את כל הסרט:
    - פתיח וסגיר של לוגו החברה מונפש
    - רקעים דינמיים
    - מעברונים בין פרקים
    - חשיפה והורדה של כותרות לאורך הסרט
    - "פלחים" – רקעים לכותרות
    - הטמעה של אלמנטים גרפיים מופשטים הקשורים לעולם התוכן
    - עיבוד תמונה – עריכת שינויים בצבעונית של השוטים לאורך הסרט
  • אנימציה בתלת ממד
    - ירידה לפרטים במורכבות הסצנות - מודלים והרקעים
    - יצירת אנימציה (הנפשה) חלקה ומשכנעת למודלים ולדמויות
    - הכנה לרנדר – מתן טקסטורה ותוארה למולדים ובחירת צבעוניות.
    - רנדר באיכויות שונות לפי דרישות הפרויקט 
  • הקלטת קריינות מקצועית באולפן
    - בחירת קריין או קריינות מתאימים לאופי הסרט
    - הקלטה של קריין באולפן מקצועי 

 

שלב חמישי: עריכה סופית

בשלב זה רואים לפתע את התוצאה הסופית לאחר כל ההשקעה שהענקנו לאורך כל ההפקה.

  • עריכת קטעי הוידאו HD שהתקבלו מיום הצילומים.
  • ערכית קטעי האנימציה לאחר רנדר סופי.
  • יצירת קומפוזיציות דינמיות הבנויות משכבות של גרפיקה, תלת, וידאו, כותרות ואפקטים מיוחדים.
  • יצירת אריזה גרפית עם כל הגימורים וליטושים לפי התזמונים הנדרשים של הסרט.
  • עריכת סאונד סופי:
    - החלפת קריינות הסקיצה בקריינות המקצועית שהתקבלה באולפן.
    - רכישת מוסיקת רקע עם הזכויות.
    - הוספת סאונד אפקט לאורך הסרט כדי להדגיש את המקומות הנכונים.

 

שלב שישי: הגשת הסרט

עריכה סופית והגשה הסרט לאחר כל ההערות והתיקונים שמתקבלים מהלקוח. את הסרט בדרך כלל מגישים בכמה פורמטים לפי דרישת הלקוח כדי שיוכל להתאים לצפייה בסוגי מדיות שונות.

חשוב לזכור שתוצאות הסרט הסופי הינן פרי עבודה של צוות מקצועי,
העושה את עבודתו נאמנה ועם מוסר עבודה גבוהה ואהבה לעשייה,
ובשיתוף פעולה מלא עם הלקוח.